layer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer sublayer

Állatorvos:

időpont egyeztetés lehetősége

kevesebb várakozás

Telefon:+36 30 960 9825

layer sublayer sublayer sublayer sublayer

Minden állatorvosi kezelésnél

bankkártyás fizetési lehetőség

layer sublayer sublayer sublayer

Állatorvos

hívásra házhoz megy

layer sublayer sublayer

Kis-

és nagyállatok

állatorvosi kezelése

layer sublayer sublayer sublayer

Mikrochip beültetés

Gyakran Ismételt Kérdések

Mit jelent a chip beültetés?

Ez a beavatkozás azt jelenti, hogy a kutyák bőre alá egy olyan kis méretű "kapszulát" ültetünk be, ami a kutyát egyedileg azonosíthatóvá teszi.

Mikor és miért fontos a mikrochip?
Minden állatnál, de kutyáknál mindenképp javasolt, és indokolt. A mikrochip beültetés lényege nem csupán a mikrochip, hanem az egyidejű regiszrtáció. Maga a chip csupán egy vonalkódnyi számsort tartalmaz. Ez a kód alkalmas arra, hogy kedvencünk egyedileg azonosítható legyen (minden számsor egyedi, csupán 1 létezik belőle). Ezt a számsort regisztráljuk egy központi adatbázison - ennek honlapja a www.petvetdata.hu -, számos információval együtt, egyrészt az állatról, másrészt a gazdi elérhetőségéről.  Ennek jelentősége óriási! Ha kutyusunk elvész, elcsavarog, akár az ország másik végén is megtalálva visszakerülhet hozzánk. Minden menhely, ebrendészeti telep rendelkezik mikrochip leolvasóval, és minden befogadott, befogott kutyát rögtön ellenőriznek. Ugyanez a helyzet, ha egy talált kutyával állatorvoshoz fordul a megtaláló. Ha van chip, akkor annak a száma alapján az adatbázisból kikereshető a tulajdonos. Ez a módszer sokkal megbízhatóbb, mint a biléta, melyet sokszor elhagy az állat. A mikrochip nem távolítható el, az mindig az állatban marad.  Rendelőnkben az utóbbi időben minden olyan kutya visszakerült otthonába, akit behozott a megtaláló, és az eb chippel rendelkezett. A chip tehát segítség, hogy ne vesszen el kedvencünk, de 2013 januárjától kutyák esetében a beültetés kötelező is!

FONTOS: 2013. január 1-től a 4 hónapos kórnál idősebb kutyák chipezése kötelező!

Hogyan történik a mikrochip beültetés?
Kutyáknál, macskáknál és vadászgörényeknél a nyak bal oldalán egy vastagabb, injekciós tűre és fecskendőre hasonlító készülékkel a chipet az állat bőre alá ültetjük. Egyéb állatoknál a chip a fajtának megfeleleő beültetési helyre kerül.

Fájdalmas ez? Altatásban történik?
A beavatkozás nagyon rövid ideig tart, kis mértékű fájdalommal jár csupán.

Mekkora a chip?
Körülbelül egy rizsszemnyi.

Sugároz?
Nem!

Vannak kockázatai a chipnek?
A leggyakoribb aggodalmak az elvándorlással kapcsolatosak, vagyis hogy a chip a kutya bőre alatt "elmozog", és más területre kerül. Ezek igazából azonban nagyon ritka, kivételes esetek, és jelenleg a chipgyártók többsége olyan bevonatot használ a kapszulákon, ami megakadályozza az elvándorlást. Rendelőnkben a legmodernebb fajta mikrochipet használjuk, melynél még nem jelentettek semmilyen problémát, szövődményt.

Hogyan található meg a kutya?
Amikor a kutyát megtalálják és állatorvoshoz, menhelyre vagy gyepmesterekhez kerül, ők automatikusan megvizsgálják, hogy van-e chip az állatban. Amennyiben van, úgy megkeresik az adatbázisban a tulajdonost. Így tulajdonképpen nem a kutyát lehet megtalálni a chippel, hanem a megtalált kutya regisztrált gazdáját.

A kutya helyzetét lehet így azonosítani?
Nem, a chip nem rendelkezik GPS tulajdonságokkal.

Milyen adataim kerülnek föl az adatbázisba?
Amit célszerű megadni: név, lakcím, telefonszám, email cím.

Ezeket az adatokat bárki böngészheti?
Nem, csak a regisztrált felhasználók férhetnek hozzá az Ön adataihoz, és csak a chipszám ismeretében. Regisztrált felhasználók az állatorvosok, a menhelyek, a kutyák nyilvántartásával foglalkozó szervezetek.

Tovább élnek-e az ivartalanított állatok?

Nemrégen jelent meg egy óriási tanulmány az Egyesült államokban, amely 70,574 elhullott kutya (kb. fele ivartalanitott, a másik fele nem ivartalanitott) élettartamát és betegségeit hasonlitotta össze. Ebböl a tanulmányból a következök derültek ki:

• A nem ivartalanitott kutyák átlagos élettartama 7.9 év
  • Az ivartalanitott kutyák átlagos élettartama 9.4 év

Az American Pet Products Association 2011-2012 felmérése szerint, az USA-ban a kutyák 78 százaléka volt ivartalanitva, 2000-ben csak 70%-a volt.